Deze service / dienst is gratis. Hoe werkt dit?

Kostenservice is de partner van ANBO?
Om onze Energieservice op een goede en professionele manier aan te bieden, heeft ANBO ervoor gekozen om samen te werken met Kostenservice B.V. Zij regelen de deals en zorgen dat het contract elk jaar goed geregeld wordt. Achter Kostenservice zit een team van mensen, die al meer dan 10 jaar actief zijn in de energiemarkt. Ze werken voor meerdere grote organisaties en hebben al jarenlang relaties met de energieleveranciers. Als u zich op ANBO Energieservice inschrijft, dan wordt het verder volledig geregeld door deze partner van ANBO. Zij sturen u de mails en regelen het voor u. Zij weten wat ze doen en u kunt er dus op vertrouwen, dat het goed komt.
Houden jullie rekening met mijn huidige contract?
Ja, absoluut. U geeft bij ons tijdens het aanmelden door, wanneer uw contract (ongeveer) afloopt. Als uw huidige contract nog langer dan 6 maanden loopt, zullen we u eerst alleen de inschrijving voor onze service laten afmaken. We komen dan op het juiste moment bij u terug met een scherpe deal. U ontvangt dan vanzelf bericht via e-mail van ons. We tonen u dan wél al onze unieke garantie. De belofte dat u meer dan een beloofd bedrag elk jaar aan voordeel zult krijgen. Alleen dan regelen we een nieuwe deal voor u. En anders onderhandelen we eerst nog even voor u door. Als u zich bij ons inschrijft, dan wordt dit duidelijk. We zullen u daarna via e-mail op de hoogte houden. U hoeft in ieder geval er niet meer over na te denken. Dat doen wij voor u.
Wat doet Kostenservice?
Als u zich bij ons aanmeldt, dan zorgen wij, dat u elk jaar een voordelig energiecontract zult krijgen. Met dit contract betaalt u gegarandeerd aanzienlijk minder voor u energie, dan wanneer u gewoon zou blijven zitten en niks doet. Als u niet elk jaar overstapt, dan betaalt u namelijk te hoge energietarieven. Dat is onnodig en zonde. Wij regelen, dat u elk jaar opnieuw goede tarieven hebt en dus ieder jaar niet teveel voor uw energie betaalt. Zonder dat u er zelf iets voor hoeft te doen, behalve 1x inschrijven.
Deze service / dienst is gratis. Hoe werkt dit?
Onze service is gratis. We vragen een vergoeding aan de leverancier, die het beste aanbod doet. Alle leveranciers kunnen meedoen tegen dezelfde vergoeding. Wij hebben daarom geen voorkeur. Ons uitgangspunt is het realiseren van de scherpe deal, zodat zoveel mogelijk van onze gebruikers hun beloofde besparing krijgen.
Biedt deze service mij de allergoedkoopste deal?
Als u zich erin gaat verdiepen en op meerdere sites gaat kijken, dan treft u wellicht ergens een iets beter aanbod. Dat verschil zal niet heel groot zijn. Onze service geeft u de garantie dat u elk jaar goed zit. Met elke keer opnieuw een scherpe deal. Niet 1x goedkoop, maar elk jaar opnieuw een gegarandeerd voordeel. Dat u daarvoor zelf niks meer hoeft te doen, maakt onze service heel anders dan ander websites of aanbieders.
Wat is de garantie op de jaarlijkse besparing (de bespaarbelofte)?
Wij beloven u dat we meer dan een beloofd bedrag in euro’s aan besparing regelen. Elk jaar opnieuw. Meer dan een minimaal voordeel, wat u krijgt door energie af te gaan nemen van een door ons geselecteerde leverancier. Dat jaar-voordeel berekenen we aan de hand van het verbruik wat u ons doorgeeft. Op basis van dat verbruik… doen wij een belofte over het minimale voordeel. Op basis van dat verbruik… gaan we een aanbod voor u regelen. Hoe hoger uw verbruik, hoe meer voordeel we u kunnen beloven. Als we dit jaar-voordeel niet zouden behalen door u over te laten gaan naar de andere leverancier, dan doe we eerst (nog) niets. We onderhandelen verder en zullen u niet aanmelden bij een andere leverancier. Wij zoeken verder, tot dat wij uw jaar-voordeel wél kunnen realiseren. Uiteraard proberen we nog meer voordeel te realiseren, dan we hebben beloofd. Dát is onze belofte!
Bieden jullie energiecontracten aan op basis van groene energie?
Jazeker. Groene energie heeft ook onze voorkeur. We regelen uw energiecontract alleen bij leveranciers die groene stroom leveren.
Welke energieleveranciers biedt Kostenservice aan?
We onderhandelen in principe met alle leveranciers in Nederland. Een eis van onze kant is, dat de leverancier groene stroom levert. Daarnaast beoordelen we uitvoerig of de leverancier in staat is om een en ander adequaat en vlekkeloos te regelen. De leverancier die voldoet aan bovenstaande criteria én daarbij onze bespaarbelofte aan u kan waarmaken, wordt door ons geselecteerd. Bij de partij, die voor u de laagste jaarkosten biedt, zullen we u dan aan gaan melden. Deze berekening wordt individueel per persoon door ons gemaakt. We regelen het nieuwe contract volledig voor u. Ook het opzeggen wordt voor u geregeld bij de huidige leverancier.
Kan ik Kostenservice makkelijk stopzetten?
Ja, uiteraard. Als u wilt, dat wij het niet meer voor u regelen, dan kunt u ons een e-mail sturen of het aangeven in uw eigen persoonlijke ‘Mijn Kostenservice. Stoppen met onze service kan op elk moment en is kosteloos.
Hoe werkt het als er een aanbod is?
Als uw contract afgelopen is, of bijna afloopt, dan regelen wij een goed aanbod. We regelen het dan volledig. De overstap, maar ook het opzeggen bij de huidige leverancier. U krijgt van ons een e-mail, als we u binnen enkele dagen gaan aanmelden bij een leverancier. Deze leverancier bevestigt u dan de tarieven en de voorwaarden. Daar hoeft u verder niks mee te doen. De overstap wordt volledig door ons met de leverancier geregeld. U hebt uiteraard dan wel gewoon het recht om deze overstap binnen 14 dagen te annuleren bij de leverancier. Het opzeggen bij de huidige leverancier wordt voor u geregeld.
Hoe krijg ik bericht, als er een aanbod is geregeld?
Wij snappen dat niet iedereen altijd zijn e-mail in de gaten houdt, daarom verzenden wij óók extra als service nog een sms. Daarin melden we dat we een aanbod hebben geregeld en dat we daarover een e-mail hebben gestuurd. We noemen in de sms het e-mailadres. Zo mist u nooit een aankondiging, dat we u aan zullen gaan melden binnen enkele dagen bij een leverancier. Hiervoor is het wel van belang dat er een 06- nummer wordt ingegeven als telefoonnummer. Check uw contactgegevens of pas uw telefoonnummer aan op uw ‘Mijn-kostenservice’ pagina wanneer u deze sms ook graag zou willen ontvangen.
Is de service geheel gratis voor mij?
Ja, Kostenservice rekent geen kosten voor haar dienstverlening aan haar klanten. Kostenservice ontvangt een vergoeding van de leverancier, naar wie we u overzetten. We vragen elke leverancier dezelfde vergoeding. Daarom hebben we ook geen voorkeur voor welke leverancier dan ook. We kiezen de leverancier, die u het hoogste voordeel op jaarbasis biedt.
Waarom is mijn rekeningnummer nodig?
Onze service is geheel gratis. Toch vragen we om uw bankrekeningnummer. Deze wordt niet door Kostenservice gebruikt. Als we u aan gaan melden voor de overstap naar een energieleverancier, dan moeten we het rekeningnummer aanleveren. Zonder rekeningnummer kan de aanmelding door de energieleverancier niet verwerkt worden. Ze gebruiken het rekeningnummer voor de incasso. Als we via onze site geen rekeningnummer aan u zouden uitvragen, dan kunnen we onze service simpelweg niet gaan verlenen. We proberen het wel zo makkelijk mogelijk te maken. U kunt ook gewoon alleen het rekeningnummer invullen. Ons systeem maakt er dan wel het juiste IBAN-nummer van. Geen van de gegevens, die u op Kostenservice invult, zullen we verstrekken aan andere partijen dan een geselecteerde energieleverancier.
Wanneer melden wij u aan bij een nieuwe leverancier?
  1. Dat doen we alleen als we de beloofde besparing overtreffen. In de praktijk zal het voordeel op jaarbasis een stuk hoger zijn, dan hetgeen we beloofd hebben.
  2. Aanmelden doen we op het juiste moment. De overstapdatum zal gebaseerd zijn op de einddatum van uw huidige contract. We gaan daarbij uit van hetgeen u zelf op onze site hebt aangegeven. Als deze datum / periode juist is, dan is de overstap boetevrij. U wordt dan overgezet, aansluitend op uw huidige contract.
  3. Mochten we uw einddatum nog niet exact weten, bijvoorbeeld als u een maand of een kwartaal hebt aangegeven, dan laten we de overstap plaatsvinden op de laatste dag van die maand of dat kwartaal. Zo zorgen we er met de nieuwe leverancier voor, dat u niet per ongeluk te vroeg zou worden overgezet. Hier heeft Kostenservice duidelijke afspraken over met de leveranciers. Zij krijgen van ons een datum en gebruiken deze voor het regelen van de overstap op het gewenste moment.
Voordat we u aan gaan melden bij een nieuwe leverancier, krijg u eerst een mail (en een sms, als u uw mobiele nummer heeft doorgegeven) van Kostenservice. Na de aanmelding door ons bij de leverancier ontvangt u (binnen 5 werkdagen) een mail van de leverancier met de tarieven en de voorwaarden. U hebt dan nog 14 dagen het recht om kosteloos te annuleren.
Wanneer word ik overgezet van leverancier?
Wij stemmen het juiste moment met de leveranciers af. Meestal regelen we de tarieven voor de overstap al circa 2 tot 5 maanden voordat u huidige contract afloopt. De daadwerkelijke overstap vindt dan pas later, op het juiste moment, plaats. Dit gebeurt aansluitend op uw huidige contract. Als u een maand of een kwartaal bij ons hebt aangegeven, dan laten we de overstap plaatsvinden op de laatste dag van die maand of dat kwartaal. Zo zorgen we er met de nieuwe leverancier voor, dat u niet per ongeluk te vroeg zou worden overgezet.
Wanneer regelen we uw overstap?
We gaan u pas over laten stappen naar een nieuwe leverancier, als uw contract afloopt of als u al contractvrij bent. Niet eerder. Hiervoor baseren we ons op de einddatum, die u zelf aan hebt gegeven bij uw inschrijving. Als deze datum / periode juist is, dan is de overstap boetevrij. U wordt dan overgezet, nadat uw huidige contract afgelopen is. Als u nog niet over kunt stappen, omdat uw contract nog te lang loopt, dan wachten we. Wij komen wij op het juiste moment weer in actie. U hoeft hier zelf niet op te letten. Wij melden ons via e-mail! Is mijn energieverbruik heel belangrijk? Het verbruik wat u bij ons opgeeft, is alleen van belang voor ons om het jaar-voordeel te berekenen. Op basis van hetgeen u bij ons invult, berekenen we onze belofte van het jaar-voordeel. Hoeveel uw verbruik ongeveer is, is goed genoeg. U hoeft dit niet exact te weten of exact in te vullen. Op de aanmeldpagina’s geven we u de mogelijkheid om een verbruik in te vullen, maar u kunt ook kiezen voor een voorbeeld-profiel.
Moet ik nog iets doen met meterstanden?
De meterstanden worden door de nieuwe leverancier uitgevraagd. Dit gebeurt automatisch, kort voordat u wordt overgezet. U krijgt vanzelf bericht. Meestal hoef u de meterstanden niet meer door te geven, want de leverancier leest ze op afstand uit van de slimme meter. Op basis van de meterstanden wordt er een afrekening gemaakt door de ‘oude’ leverancier en dat is dan ook de beginstand voor de nieuwe leverancier. Zo betaal u nooit dubbel voor uw energieverbruik.
Is de einddatum van mijn contract van belang?
Ja, het is belangrijk, dat we weten, wanneer uw huidige contract (ongeveer) af gaat lopen. Dat hoeft niet exact, maar als u weet in welke maand of in welke 2-3 maanden het ongeveer eindigt, dan maakt dat ons werk een stuk makkelijker. We wachten dan namelijk af, tot we het juiste aanbod op het juiste moment kunnen regelen. Daarbij zorgen we er altijd voor, dat het nieuwe contract ingaat, na afloop van het huidige / vorige contract. Als de einddatum (maand/kwartaal) juist is aangegeven, dan zorgen wij met de nieuwe leverancier, dat u altijd op het juiste moment wordt overgezet. Zonder onnodige boetes. Mocht de einddatum toch nog te ver in de toekomst liggen, dan doen we nog even niets. We houden u uiteraard via de e-mail op de hoogte.
Waar vind ik de einddatum van mijn energiecontract?
  1. Door in te loggen op de website van uw huidige energieleverancier.
  2. Door uw e-mail te checken: uw huidige leverancier heeft het contract aan het begin van de looptijd naar u toegestuurd. Waarschijnlijk per e-mail.
  3. Door uw bankafschrijvingen te checken. In welke maand werd er voor het eerst een termijnbedrag door uw huidige leverancier afgeschreven. Tel hier een jaar bij op. Dit is een goede manier. Dat werkt sowieso goed, als u zeker weet, dat u in het afgelopen jaar bent overgestapt.
Moet ik zelf mijn huidige contract opzeggen?
Nee, wij regelen het volledig voor u. Samen met de leveranciers zorgen wij voor een vlekkeloze overstap. Het opzeggen bij de huidige leverancier wordt voor u geregeld. Hoeft u zelf niet te doen. Mocht uw contract nog even lopen, dan houden we daar rekening mee en zullen op het juiste moment een goed aanbod voor u regelen en de overstap in werking zetten. Het overstapmoment wordt gepland op basis van de door u aangegeven einddatum van uw huidige contract. Als de einddatum (maand/kwartaal) juist is aangegeven, dan zorgen wij met de nieuwe leverancier dat u altijd op het juiste moment wordt overgezet. Zonder onnodige boetes.
Hoe kan ik zien of ik nu goed zit bij mijn leverancier?
Eigenlijk is dat heel lastig. Uw verbruik verandert elk jaar en de belastingen veranderen. Maar ook de tarieven, die u vorig jaar heeft geregeld, die gelden straks niet meer. Wij zijn ervaren en al meer dan 10 jaar actief in deze energiemarkt. Wij regelen, dat u goede tarieven krijgt. Elk jaar opnieuw. Op die manier bent u niet eenmalig, maar elk jaar goedkoper uit bent. Met de garantie van meer dan een beloofd jaar-voordeel. Lagere energiekosten, dan wanneer u niks had gedaan en uw contract afgelopen zou zijn. Het vergelijken van uw huidige maandbedrag met de nieuwe maandkosten is onverstandig. Simpelweg omdat uw huidige maandkosten omhoog gaan, zodra u contract afloopt.
Kan ik een aanmelding bij een leverancier ook annuleren?
Jazeker. Wanneer wij klaar zijn met onderhandelen en een goed bod hebben ontvangen, waarmee wij onze bespaarbelofte aan u kunnen nakomen en dus overtreffen, dan melden wij u dit per e-mail. Dit aanbod kunt u weigeren (annuleren) bij ons via uw eigen ‘Mijn Kostenservice’ omgeving. Hiervoor staat er een link in de e-mail. Na drie tot vijf dagen zullen wij de aanmelding bij de leverancier in gang zetten. Zij sturen u dan eerst een bevestiging via e-mail, met daarbij de tarieven etc. Uiteraard heeft u vervolgens dan eerst nog 14 dagen het recht om deze overstap of verlenging te annuleren bij deze leverancier. Het nieuwe contract en een overstap wordt volledig door ons met de leverancier geregeld. Ook het opzeggen bij de huidige leverancier wordt voor u geregeld. Wij regelen alles voor u, tenzij u dit niet wilt.

Heeft u een andere vraag?

neem gerust contact met ons op

Koekje?

ANBO Energieservice maakt gebruik van cookies.

ANBO Energieservice maakt gebruik van cookies voor verschillende doeleinden. Door verder gebruik te maken van kostenservice.nl stemt u in met het plaatsen en uitlezen van cookies op onze website. U kunt altijd weer de cookie-instellingen wijzigen.
Cookies op onze website
Functionele cookies
Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed functioneert. Ook gebruiken wij functionele cookies voor het opsporen van misbruik van onze website en diensten.
Analytische cookies
Met deze cookies kunnen we het gebruik van de website analyseren, zodat we de prestaties van onze website kunnen meten en verbeteren.
Cookies voor social media
Met deze cookies kunt u verbinding maken met uw sociale netwerken en recensies lezen.
Cookies voor gerichte reclame
Deze cookie worden gebruikt om getoonde advertenties af te stemmen op je interesses, zowel op Koopkracht.nl als op andere websites.