Veelgestelde vragen

Lees hier onze antwoorden op de meest gestelde vragen

Houden jullie rekening met mijn huidige contract?
Ja, absoluut. U geeft bij ons tijdens het aanmelden door, wanneer uw contract (ongeveer) afloopt. Als uw huidige contract nog langer dan 6 maanden loopt, zullen we u eerst alleen de inschrijving voor onze service laten afmaken. We komen dan op het juiste moment bij u terug met een scherpe deal. U ontvangt dan vanzelf bericht via e-mail van ons. We tonen u dan wél al onze unieke garantie. De belofte dat u meer dan een beloofd bedrag elk jaar aan voordeel zult krijgen. Alleen dan regelen we een nieuwe deal voor u. En anders onderhandelen we eerst nog even voor u door. Als u zich bij ons inschrijft, dan wordt dit duidelijk. We zullen u daarna via e-mail op de hoogte houden. U hoeft in ieder geval er niet meer over na te denken. Dat doen wij voor u.
Hoe krijg ik bericht, als er een aanbod is geregeld?
Wij snappen dat niet iedereen altijd zijn e-mail in de gaten houdt, daarom verzenden wij óók extra als service nog een sms. Daarin melden we dat we een aanbod hebben geregeld en dat we daarover een e-mail hebben gestuurd. We noemen in de sms het e-mailadres. Zo mist u nooit een aankondiging, dat we u aan zullen gaan melden binnen enkele dagen bij een leverancier. Hiervoor is het wel van belang dat er een 06- nummer wordt ingegeven als telefoonnummer. Check uw contactgegevens of pas uw telefoonnummer aan op uw ‘Mijn-kostenservice’ pagina wanneer u deze sms ook graag zou willen ontvangen.
Wanneer melden wij u aan bij een nieuwe leverancier?
  1. Dat doen we alleen als we de beloofde besparing overtreffen. In de praktijk zal het voordeel op jaarbasis een stuk hoger zijn, dan hetgeen we beloofd hebben.
  2. Aanmelden doen we op het juiste moment. De overstapdatum zal gebaseerd zijn op de einddatum van uw huidige contract. We gaan daarbij uit van hetgeen u zelf op onze site hebt aangegeven. Als deze datum / periode juist is, dan is de overstap boetevrij. U wordt dan overgezet, aansluitend op uw huidige contract.
  3. Mochten we uw einddatum nog niet exact weten, bijvoorbeeld als u een maand of een kwartaal hebt aangegeven, dan laten we de overstap plaatsvinden op de laatste dag van die maand of dat kwartaal. Zo zorgen we er met de nieuwe leverancier voor, dat u niet per ongeluk te vroeg zou worden overgezet. Hier heeft Kostenservice duidelijke afspraken over met de leveranciers. Zij krijgen van ons een datum en gebruiken deze voor het regelen van de overstap op het gewenste moment.
Voordat we u aan gaan melden bij een nieuwe leverancier, krijg u eerst een mail (en een sms, als u uw mobiele nummer heeft doorgegeven) van Kostenservice. Na de aanmelding door ons bij de leverancier ontvangt u (binnen 5 werkdagen) een mail van de leverancier met de tarieven en de voorwaarden. U hebt dan nog 14 dagen het recht om kosteloos te annuleren.
Wanneer word ik overgezet van leverancier?
Wij stemmen het juiste moment met de leveranciers af. Meestal regelen we de tarieven voor de overstap al circa 2 tot 5 maanden voordat u huidige contract afloopt. De daadwerkelijke overstap vindt dan pas later, op het juiste moment, plaats. Dit gebeurt aansluitend op uw huidige contract. Als u een maand of een kwartaal bij ons hebt aangegeven, dan laten we de overstap plaatsvinden op de laatste dag van die maand of dat kwartaal. Zo zorgen we er met de nieuwe leverancier voor, dat u niet per ongeluk te vroeg zou worden overgezet.
Wanneer regelen we uw overstap?
We gaan u pas over laten stappen naar een nieuwe leverancier, als uw contract afloopt of als u al contractvrij bent. Niet eerder. Hiervoor baseren we ons op de einddatum, die u zelf aan hebt gegeven bij uw inschrijving. Als deze datum / periode juist is, dan is de overstap boetevrij. U wordt dan overgezet, nadat uw huidige contract afgelopen is. Als u nog niet over kunt stappen, omdat uw contract nog te lang loopt, dan wachten we. Wij komen wij op het juiste moment weer in actie. U hoeft hier zelf niet op te letten. Wij melden ons via e-mail! Is mijn energieverbruik heel belangrijk? Het verbruik wat u bij ons opgeeft, is alleen van belang voor ons om het jaar-voordeel te berekenen. Op basis van hetgeen u bij ons invult, berekenen we onze belofte van het jaar-voordeel. Hoeveel uw verbruik ongeveer is, is goed genoeg. U hoeft dit niet exact te weten of exact in te vullen. Op de aanmeldpagina’s geven we u de mogelijkheid om een verbruik in te vullen, maar u kunt ook kiezen voor een voorbeeld-profiel.
Is de einddatum van mijn contract van belang?
Ja, het is belangrijk, dat we weten, wanneer uw huidige contract (ongeveer) af gaat lopen. Dat hoeft niet exact, maar als u weet in welke maand of in welke 2-3 maanden het ongeveer eindigt, dan maakt dat ons werk een stuk makkelijker. We wachten dan namelijk af, tot we het juiste aanbod op het juiste moment kunnen regelen. Daarbij zorgen we er altijd voor, dat het nieuwe contract ingaat, na afloop van het huidige / vorige contract. Als de einddatum (maand/kwartaal) juist is aangegeven, dan zorgen wij met de nieuwe leverancier, dat u altijd op het juiste moment wordt overgezet. Zonder onnodige boetes. Mocht de einddatum toch nog te ver in de toekomst liggen, dan doen we nog even niets. We houden u uiteraard via de e-mail op de hoogte.
Moet ik zelf mijn huidige contract opzeggen?
Nee, wij regelen het volledig voor u. Samen met de leveranciers zorgen wij voor een vlekkeloze overstap. Het opzeggen bij de huidige leverancier wordt voor u geregeld. Hoeft u zelf niet te doen. Mocht uw contract nog even lopen, dan houden we daar rekening mee en zullen op het juiste moment een goed aanbod voor u regelen en de overstap in werking zetten. Het overstapmoment wordt gepland op basis van de door u aangegeven einddatum van uw huidige contract. Als de einddatum (maand/kwartaal) juist is aangegeven, dan zorgen wij met de nieuwe leverancier dat u altijd op het juiste moment wordt overgezet. Zonder onnodige boetes.
Kan ik een aanmelding bij een leverancier ook annuleren?
Jazeker. Wanneer wij klaar zijn met onderhandelen en een goed bod hebben ontvangen, waarmee wij onze bespaarbelofte aan u kunnen nakomen en dus overtreffen, dan melden wij u dit per e-mail. Dit aanbod kunt u weigeren (annuleren) bij ons via uw eigen ‘Mijn Kostenservice’ omgeving. Hiervoor staat er een link in de e-mail. Na drie tot vijf dagen zullen wij de aanmelding bij de leverancier in gang zetten. Zij sturen u dan eerst een bevestiging via e-mail, met daarbij de tarieven etc. Uiteraard heeft u vervolgens dan eerst nog 14 dagen het recht om deze overstap of verlenging te annuleren bij deze leverancier. Het nieuwe contract en een overstap wordt volledig door ons met de leverancier geregeld. Ook het opzeggen bij de huidige leverancier wordt voor u geregeld. Wij regelen alles voor u, tenzij u dit niet wilt.

Heeft u een andere vraag?

neem gerust contact met ons op

Koekje?

ANBO Energieservice maakt gebruik van cookies.

ANBO Energieservice maakt gebruik van cookies voor verschillende doeleinden. Door verder gebruik te maken van kostenservice.nl stemt u in met het plaatsen en uitlezen van cookies op onze website. U kunt altijd weer de cookie-instellingen wijzigen.
Cookies op onze website
Functionele cookies
Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed functioneert. Ook gebruiken wij functionele cookies voor het opsporen van misbruik van onze website en diensten.
Analytische cookies
Met deze cookies kunnen we het gebruik van de website analyseren, zodat we de prestaties van onze website kunnen meten en verbeteren.
Cookies voor social media
Met deze cookies kunt u verbinding maken met uw sociale netwerken en recensies lezen.
Cookies voor gerichte reclame
Deze cookie worden gebruikt om getoonde advertenties af te stemmen op je interesses, zowel op Koopkracht.nl als op andere websites.